Sunday, May 13, 2012

Piltide kasutamine lasteaia õppeprotsessis ja praktliline lahendus.



Kasutaksin seda sebradega pilti liiklusteemalisel nädalal. Nimelt et võrrelda ülekäiguraja sebrat ja sebrat ennast. Kõigepealt saab lastelt uurida, kas nad üldse teavad, mis loomaga tegu kui jah, siis mis loomaga sebra veel sarnaneb. Ülekäiguraja ja sebra võrdluses saab uurida, mõlema sebra asukohta, kas ta on elus või eluta, miks kannab ülekäigurada hüüdnime sebra (lapsed peaksid märkama sarnasust et valged triibud peal) ja miks on sebra liikluses väga tähtis?


Pilte saab lasteaias kasutada kindlasti näitvahendina, et tutvustada mingit looma, eset, objekti, ilmastikunähtuseid, aastaaegu, võrrelda erinevaid inimesi (rahvusi) või loomi, ehitisi. Kõike on võimalik piltidega teha. Pilte saab kindlasti ka üksteisest eristada/liigitada olenevalt sellest, mis on pildi peal. Pildi põhjal on võimalik ka jutustada, mõelda välja jutukesi. Võimalik on teha ka pildivaatlust, et laps oskaks määrata asukohta, näiteks, et mis on pildi tagaplaanil, mis ees, mis vasakul, paremal või all ja üleval.
Pilte saab kasutada ka kunstitöös.Näiteks peenmotoorika arendamisel saab lasta lapsel lõigata pildi pealt midagi välja piirjoonte järgi ja see näiteks teisele paberile kleepida. Võib teha mosaiikpilte või kollaaži välja lõigatud piltidega, vastavalt teemale.
Kindlasti saab ka mängida piltidega, mängida näiteks kirjapeitust/aaretejahti, et lapsele anda kätte üks pilt, millel on mingi objekti osa peal ja ta peab selle objekti üles otsima, sest seal on järgmine pilt jne.

No comments:

Post a Comment